Vill du höra en hemlis?

Okej. Här kommer en liten lista om mig. Mina vanor och ovanor som många gånger skulle kallas för pinsamma. Men sån är jag. Jag är pinsam, galen och kort sagt för mycket personlighet i en för liten kropp. Nu ska jag avslöja några saker om mig som inte många vet om. Åh jag känner mig så blottad just nu haha, men nu kör jag! 

jag pruttar framför min pojkvän
     Ja jag vet att många är väldigt emot sånt och speciellt framför sin partner. Men jag är bara en människa och jag vill kunna vara mig själv till hundra. Och ja vet ni vad, ni som stör er; JAG SKRATTAR OCKSÅ! Hah! 

jag solar topless. 
      Ja egentligen tycker jag inte det är en stor grej alls, men på nåt vänster är det fortfarande lite tabu. Men ja jag solar mina tuttar för att jag hatar bikinirender, det är skönt att slippa blöta badkläder som klistrar mot kroppen, men även för att kontra till alla sexiga, håriga, hängiga gubbtuttar som minsann får vara fria utan debatt. Free the nipples! 

jag sover med gosedjur. 
     Ja jag är tjugo år och sover med mina älskade barndomsvänner som följt med mig runt halva jorden. Tänk vad mycket det kan göra att få hålla om något när man är ledsen eller känner sig ensam. Det är en trygghet som strålar från dem. Mina längsta vänner heter Trean och Lammet, och ja, jag pussar dom godnatt innan jag ska sova. 

jag sover i kalsonger. 
     Jag säger bara Amen! Det började med att jag snodde åt mig kallingar när jag sov hos Jonathan, men sedan utvecklades det till att jag köpte några åt mig själv. Det är bland den bästa investeringen jag gjort. Skönt och luftigt. Prova, jag lovar att ni blir frälsta!

när jag hade sex för första gången sjöng jag "I just had sex" efteråt. 
    Ja ni, jag var så uppe i varv och spidad att jag inte riktigt visste var jag skulle ta vägen. Så jag sprang runt och dansade i lägenheten, lyssnade på "I just had sex" och gormade med allt vad jag hade. Kanske inte den mest normala ritualen efter sex, men jag har heller aldrig sagt att jag är normal. 

jag pratar med mig själv
     när jag är ensam hemma brukar jag gå runt i mitt rum och öva dialekter och även prata engelska med mig själv. Jag skapar olika små roller och har en hel argumentation med mig själv. Men på skånska då. Till exempel. 

jag gillar smärta
     Ja jag vet hur det låter men låt mig förklara. Jag älskar smärta när jag själv har kontroll över den. Jag bestämmer hur ont det ska göra och när jag vill sluta. Och nej jag är inte en BDSM-fantast. Jag älskar till exempel att spränga blåsor på fötterna med nål, att waxa benen(även om det är uselt), och när jag råkar bränna mig på stearin. 

jag undviker A-brunnar
     När jag traskar runt på stan tittar jag ner i marken under större delen av tiden. Jag vill verkligen, verkligen inte trampa på brunnar. Om jag mot förmodan råkar trampa på en, så dunkar jag mig själv snabbt tre gånger i ryggen och hoppas att ingen ser. 

jag kissar i duschen
     Så kom vi till den där krystade punkten som många inte vill ta upp. Men ja, det händer att jag kissar i duschen ibland. Det är en nödlösning när man duschar och inte vill sitta blöt och frysa på toaletten mitt i duschningen. Och det är även bra för miljön då du slipper spola vilket krävs flera liter vatten. Det är med andra ord väldigt smidigt och bekvämt. Och så en hockey-snytning på det! 

jag lyssnar på barnvisor
     Jag brukar nästan varje kväll lyssna på barnvisor för att somna. Bland annat sånger mina föräldrar sjöng för mig när jsg var liten. Jag tycker faktiskt själv det kan vara lite pinsamt att berätta, men det är så viktigt för mig. Det får mig lugn och tar tillbaks mig lite till jorden och ger mig trygghet. Sedan tycker jag att min Spotifylista har det bästa namnet. Nämligen "komalådan", som min pappa brukar använda som synonym till säng. 

jag gråter när jag hör låten "Du måste finnas" av Emelie Johansson. Jag vet inte riktigt varför men det brinner bakom mina ögonlock redan under de första tonerna. Den är så äkta och trycker på så starka känslor som förmodligen de flesta någon gång har känt. Den är så sjukt vacker.

Jag och mina tvång.
     Jag har som jag sagt tidigare, psykiska problem. Bland annat lider jag av många typer av tvång. Detta är nog den känsligaste punkten eftersom jag själv tycker att det är något fruktansvärt pinsamt och genant. Att jag måste göra saker som att ta på handtaget fem gånger eller svälja tio gånger innan jag kan prata. Det jobbiga med tvång är ju att de syns. Andra kan se vad jag håller på med, vilket gör mig sårbar och blottad. Hur mycket jag än vill stå emot så går det inte. Då får jag ta att någon ser frågande ut när jag måste dutta framfoten i asfalten innan jag går. Och ju mer ångest jag har, desto mer tvång. Som om det inte var nog liksom. 

Jaa hörni, nu har jag blottat mig lite snabbt för er och hoppas att ni kanske tyckte det var lite kul att ta del av mina små hemlisar. Ha det fint och ta hand om er! 

Kommentarer:

1 Evelina Roos (från kören du vet):

skriven

Jag pruttar offentligt, undviker A brunnar, kissar i duschen samt en ny men har alltid hemma öppen dörr när jag går på toa och gärna lite sällskap på det ;) samt har också lite problem med ångest och för skyhöga krav på mig själv och oroar mig för framtiden. Annat kul är att jag gärna dagdrömmer om att jag räddar någon ur en olycka eller själv blir skadad och alla är ledsna :P ville dela med mig också och tycker du är grym, har du alltid varit!

Svar: Nej vad kul!! Jag har fått så mycket feedback från vänner som känner igen sig nästan allt haha! Skönt att inte vara ensam!
elinpantefors.blogg.se

Kommentera här: