Svettig torsdag!

Herre vad jag är slut nu alltså. Uppe med tuppen klockan 7, fick gröt av morfar och skjuts till en skola i Björklinge. Vikade där, i spanska och svenska, sen buss tillbaka till stan och sedan dansträning, pole dance. Det är på riktigt den svåraste sporten jag provat på, och jag har testat det mesta. 

Det ser ju svinenkelt ut, men ack så fel man har. Även om de flesta övningarna och snurrarna är rätt lugna och långsamma, är det under denna lektion jag bli som mest svettigt. Jättetokigt det där. Men jag älskar pole, det är verkligen min grej. Jag höll ju på mycket med cirkus och klättrade i tyg när jag var yngre, det är ju något liknande. Fast detta är ca 10 ggr svårare haha. Men jag gillar ändå sånt. När det är så svårt och gör så ont så att man får spader och sen kommer glädjetårar av guld när man lyckats med något nytt och erövrat något svårt. Då är jag kung av fucking everything! 

Nu sitter jag på bussen hem och längtar till att ligga som en klubbad säl i soffan. 


Kommentera här: