Hår och häpna!

Så halkade jag nästan dit igen, ner i skrivkrampen! Men icke! Igår var jag hos min frisör och räddade mitt hår. Det var nämligen så att min mamma försökte fräscha till mitt hår lite med hjälp av ljusa slingor i onsdags. Men det gick ju inte kanonbra så att säga. Jag fick gula och vita fläckar i hela hårbotten, och då menar jag verkligen FLÄCKAR. Jag skämdes till och med för att gå till min frisör...alltså tänk det. Och underhållning fick de minsann, tjejerna. Jag blev fotad, undersökt och väldigt intressant. Med andra ord var jag en riktig sevärdhet. 

Men hör och häpna! De lyckades lösa det! Efter 3,5 timmar såg jag ut som mig själv igen och fick tillbaka mitt vanliga smeknamn Pantern, istället för Leoparden. Så nu är jag blond och fräsch igen. Dock ingen fascinerande sevärdhet ännumer... 


Idag har jag haft en lugn dag och sedan under eftermiddagen åkte jag till Gränby och hjälpte Anna att shoppa mat och annat kul till hennes halloweenfest imorgon. Och nu är jag hemma igen och ska äta fredagsmiddag med familjen. Så idag är en bra dag. Helt enkelt. 

Kommentera här: