Firar-galningen

Justeja, när jag sitter drömmandes här i bilen kom jag på att jag glömt blogga om en sak. I söndags hade jag och Jonathan varit officiellt ett par i två månader. Haha jag vet om att många tycker det är utomordentligt töntigt att hålla på att fira såna småbagateller, men jag tycker inte det. Jag tror jag sagt det förr men jag säger det igen, jag älskar att fira. Allt som går att uppmärksamma, vara lycklig över och ägna en extra tanke över vill jag fira. Jag vill fira varje dag. Att jag har hittat en människa som faktiskt skrattar MED mig och inte ÅT mig när jag fånar mig och tramsar. Det tycker jag är något att fira för det gör mig lycklig. Två månader av lycka. Hipp hipp hurra!! 

Vi började vår dag med att hjälpa till hemma och klippa gräs på gården. Så himla romantiskt eller hur? Hur som helst, det behövde göras. Sedan tog vi bilen till Ulva kvarn och traskade ut på den stora jordgubbsplantagen med en varsin plasthink. Vi tävlade om de största och bästa jordgubbarna och vips så hade vi under intensivt hetsande och plockande fått ihop SJU KILO(ca 14 liter!!) jordgubbar. 400 spänn. Jaja det var en väldigt kul utflykt som jag definitivt rekommenderar och jag kan säga så mycket att det var de goaste gubbarna jag smakat. Mums! 




Sedan fortsatte vi vår turné in till stan och åt en kanonmiddag på en restaurang jag inte minns namnet på. Det var i alla fall tapas, vilket är min favoritmat. Socialt, pyssligt och SÅ gott. Supergod sangria också. Efter att vi tryckt i oss så mycket korvar, jumboräkor och bläckfiskar vi orkade traskade vi vidare till Lingon där vi träffade några vänner. Jag njöt av drinkar, sensommarvärme och härliga skratt. Det var en underbar dag och den förtjänade verkligen en hyllning. 






Kommentarer:

1 Systerysterpanter:

skriven

Gud va gott det såg ut!! Måste veta var dedär ligger!! :o <3 Grattis lillhjärtat.

Kommentera här: