En trött vikarie

Såhär känner jag mig just nu; 

En stor eloge till alla uthålliga krigare som också kallas för lärare. Jag har vikarierat för min mamma idag. Först engelska med en sjua, sen syslöjd med en trea. Shit vilken energi de har de lilla liven. De lyckades i alla fall ta slut på mig, vilket inte är superlätt ska jag säga. Jag är helt slut i huvudet, missförstå mig inte, det var jättekul att leka lärare, men det var länge sedan jag var såhär trött. 

På tåget till stan var jag så trött och bitter, så när killen bredvid mig sträckte sig mot mig och sa att "du är jättefin", blev jag snarare irriterad än glad. Jag hummade ett tack och återgick sedan till min musik och mitt dagdrömmande. Jag är inte en elak människa men ibland är jag bara alergisk mot människor.

Nu är jag påväg till stan för att fixa lite ärenden och sedan fixa mitt trassliga hår hos min frisör. Jag hoppas hon också är trött och inte orkar prata så jag kan somna i frisörstolen. Haha nä henne gillar jag faktiskt. Ha det fint! 


Kommentera här: