Skäms på dig!

Idag var jag med om något riktigt pinsamt, fast samtidigt lite kul också. Jag var inne i en butik och provade en klänning. Allt gick jättebra och fint...tills jag skulle ta av mig den. Dragkedjan hade fastnat. Jag stod där ensam i en kvadratmeters liten provhytt, blev bara svettigare och svettigare och försökte frustrerat få ned dragkedjan som fastnat i fållen i bak. Jag vred i princip armarna i led för att försöka fumla upp den, men icke. 

Jag brukar vara ganska lat när det gäller att prova kläder, speciellt om jag har jeans och skor på mig. Så jag hade bara hasat ner jeansen lite fint på vaderna så jag slapp ta av mig skorna. Jag gav upp och öppnade dörren till provhytten och tassade ut där i en klänning som var nästan av och jeansen hängande på vaderna. Jag fick till slut tag på en expedit och hon försökte hjälpa mig. Där stod vi i ca 5 minuter, och jag blev bara mer och mer obekväm och småfnissade hela tiden för att situationen var så absurd. Tillslut gav även hon upp och sa "I'll get the scissors!", så sprang hon iväg och kom tillbaka med EN SAX. Alltså jag höll på att dö av skamsenhet. 

Så klippte hon upp den fina klänningen, jag lirkade på mig mina jeans igen, jag gick ut, lämnade klänningen till henne, bad om ursäkt och hon bad om ursäkt och jag gick ut med skämspåsen på huvudet. Och ett ganska stort smile. För det var faktiskt ganska kul också..! 




Kommentera här: