Casting-tjat

Idag har jag susat runt i Stockholm som en idiot. Två castingar stod på schemat. Jag är helt slut i hela huvudet. Jag började dagen med klippning på syster och bror i Uppsala, där hon även lockade till mitt hår lite snyggt och bra. Sedan sprang jag som en tok till Stockholmståget, hann med det, och tillbringade större delen av resan med att torka svett från pannan. Sedan valde min telefon att strejka internet så jag kunde inte se vilka tunnelbanor jag skulle ta till första location. Jag hade 20 minuter på mig från T-centralen till första adressen. Paniken var total och till slut slängde jag mig in i en taxi. 230 spänn för ca 8 minuters åktur. Tack Telia, tack som fan! 

Kommer dit, svettig och härlig till hunkydorys kontor på Östermalm. Castingen var för provmodell, alltså att man provar kollektionerna så de vet att måtten stämmer för tex. Storlek small. Det tog ca fem minuter, drog på mig ett par jeans, en tshirt och blev mätt runt hela kroppen. Sedan var det tack och adjö och hålla tummarna för att jag får jobbet. Vissa castingar är verkligen knäppa. Jag menar, jag har stått nästan naken, med befriade bröstvårtor samtidigt som en kvinna jag endast vet förnamnet på klämmer, känner och mäter varenda yta på min kropp. Ett kort men sensuellt möte så att säga. 

Sedan ringde jag mamma och bad henne kolla upp var jag skulle ta vägen. Några tunnelbane-byten och en jävla massa traskande och sjukt obekväma skavsår senare kom jag fram till location och casting nummer två. Min entré var storslagen- snubblade in på tröskeln och fick mitt i manövern ur mig ett "oj jävlar!" Och möttes sedan av skratt. Denna castingen var för reklam för stadium, mer får jag tyvärr inte säga, kontrakt och sånt tråkigt ni vet. Jag håller tummarna för att jag får nåt av jobben men just nu känner jag bara att det var en seger att ta mig igenom denna dag och att nu sitta i min fåtölj och försöka få pity över mina skavsår. 




Kommentera här: