Härlig pyssel-lördag!

Idag har jag varit riktigt pysslig. Jag och mamma bjöd in några av hennes väninnor på middag och pyssel. Så jag  ställde mig och bakade ihop lite dessert. Dels gjorde jag fudge med ingefära och kokos(det har jag ingen bild på, MEN PROVA!!) så himlans goda blev dom. Det är ju dock lite krångligt med fudge för att de måste ha exakt rätt värme för att det ska bli bra, så det krävs ju termometer och fullständig uppsyn. 

Sedan gjorde jag saffrans-mousse med en apelsinsallad. Det blev en otroligt uppskattad efterrätt och så himla mysig och rätt såhär i juletider. Den rekommenderar jag också att prova på. Mums!


Kvällens pyssel var att gjuta ljus i glasburkar och sedan pynta dom lite skoj. Vi gjorde samma pyssel förra året och det blev verkligen en favorit så vi körde samma vinnande koncept i år. Det är verkligen en supermysig aktivitet att pyssla med tillsammans! Här ser ni mina små kreationer, det blev ett omedvetet tema haha, lite gammaldags jul eller nåt liknande. 



Kommentera här: